بلاگ

ویژگی‌های یک کرم مرطوب کننده مناسب برای کودکان

همان‌طور که می‌دانید پوست کودکان به دلیل اینکه هنوز مرحله تکامل خود را طی نکرده‌است، در نتیجه غدد چربی موجود در آن هنوز نارس بوده و نسبت به پوست بزرگسالان، خشکی بیشتری دارد. بخشی از تامین رطوبت کافی پوست کودک، به کمک تغذیه‌ی اصولی و خوردن آب به اندازه نیاز کودک است. اما بخش دیگر که مورد توجه متخصصین حوزه‌ی پوست است، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای است که با توجه به شرایط کودکان فرموله شده‌اند تا به درستی نیاز پوستی فرزندان دلبندتان را پاسخ دهند.

کرم مرطوب‌‌کننده موجود در بازار ویژگی‌های متفاوتی دارند که شما را در هنگام خرید کرم مرطوب کننده مناسب کودکان با چالش‌هایی روبه‌ رو می‌کند. در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که برای خرید این محصول به شما کمک خواهد کرد.

 

  1. جذب سریع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کرم مرطوب‌ کننده کودک ، جذب سریع آن است. پوست کودک فاقد لایه چربی است، به همین دلیل نیز بهتر است کرمی را انتخاب کنید که به سرعت روی پوست بنشیند. جذب سریع کرم می‌تواند از خشک‌ شدن پوست جلوگیری کند، به همین دلیل باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. البته لازم است بدانید به دلیل وجود این ویژگی باید به دنبال خرید بهترین برند کرم مرطوب‌ کننده باشید و هر برندی را برای کودک خود استفاده نکنید.

 

  1. توجه به پوست نوزاد

از دیگر مواردی که لازم است برای خرید بهترین کرم مرطوب‌ کننده کودک در نظر بگیرید، توجه به پوست نوزاد است. مادران معمولا در ابتدای تولد اطلاعاتی درباره پوست نوزاد ندارند. به همین دلیل نیز قبل از خرید باید بررسی کنند کودک به چه موادی حساسیت دارد؟

پس از پاسخ به این سوال بهتر است لوسیونی را خریداری کنید که هیچ‌گونه بویی نداشته باشد. بسیاری از نوزادان دچار خشکی و یا اگزمای پوستی هستند، به همین دلیل باید مرطوب‌ کننده‌ای گیاهی را برای آن‌ها خریداری کنید. البته می‌توانید با مشورت پزشک از محصولاتی استفاده کنید که مشکلات پوستی نوزاد را حل کند.

 

  1. متعادل بودن ph

میزان ph نوزاد در ابتدای تولد خنثی است و پس از آن به ۵/۵ می‌رسد. روی راهنمای بسیاری از محصولات پوستی مقدار دقیق ph نوشته نمی‌شود و این آیتم با عبارتی نظیر ملایم و یا بسیارملایم نشان داده می‌شود. برای مثال در نوزادانی که تازه متولد شده‌اند باید محصولاتی با ph =7 را خریداری کنید.

 

 

  1. فاقد مواد نگهدارنده.

بر اساس گفته محققان مواد نگهدارنده موجود در محصولات پوستی سرطان‌زا هستند و می‌تواند برای سلامتی فرد خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. پس بهترین کرم مرطوب‌‌کننده کودک نمونه‌هایی است که فاقد هرگونه مواد نکهدارنده است.

 

  1. فاقد چربی

قبلا هم اشاره‌ کردیم پوست نوزاد هیچگونه چربی ندارد، پس اگر مرطوب‌‌کننده انتخابی شما چربی دارد به هیچ عنوان نباید آن را خریداری کنید. لوسیون‌های دارای چربی می‌تواند آسیب های زیادی را به پوست کودک وارد کند.

بهترین کرم مرطوب‌ کننده کودک ، احساس چربی روی پوست ایجاد نمی‌کند. این موضوع نشان از کیفیت بینظیر کرم انتخابی شما دارد که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.

 

  1. التیام بخش

از دیگر ویژگی بهترین کرم مرطوب‌ کننده کودک ، خاصیت التیام بخشی آن است. پوست کودکان بسیارحساس است و به سرعت در مواجهه با عوامل محیطی خشک می‌شود. به همین دلیل نیز کرم انتخابی شما باید خاصیت التیام‌ بخشی داشته باشد. البته لازم است بدانید میزان التیام بخشی کرم نیز درجه‌بندی‌های متفاوتی دارد که شما بایستی بر اساس پوست کودک خود آنها را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *