بلاگ

چگونه از گره خوردن موی کودکان جلوگیری کنیم؟

موهای کودکان بافتی بسیار نرم و نازک دارد. این امر موهای کودک را مستعد گره خوردن می‌کند. با گره خوردن موها، شانه‌پذیری به سختی انجام می‌شود و معمولا با گریه و بی تابی کودک همراه است. گره‌های موجود در موها، علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند، به بافت موها نیز آسیب می‌رساند. از طرف دیگر، خشکی و نبودن رطوبت کافی نیز می‌تواند باعث گره خوردن موها شود. در میان محصولات مادر و کودک اسپری‌های مخصوص برای باز کردن گره‌های مو وجود دارد. این محصولات حاوی آبرسان، نرمی کننده و مرطوب کننده هستند و با ایجاد سطح مناسبی از رطوبت در بافت مو، باعث ترمیم و تقویت تارهای مو شده و از گره خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

جلوگیری از گره خوردن موهای نوزاد یا کودک

گره می‌تواند به دلایل متعددی از جمله داشتن موهای ناسالم و خشک ایجاد شود. هنگامی که پوست سر خشک است، موها نیز می‌توانند خشک و شکننده شوند. بنابراین مطمئن شدن از سالم، تمیز و مرطوب بودن موهای کودک بسیار مهم است. توجه به این نکته، خود یک راه‌حل مناسب جهت جلوگیری از گره خوردن موهای نوزاد یا کودک شما است. علاوه بر این، راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که عبارت است از:

 

  • برس زدن مرتب موها در اوقات عادی

هنگام برس زدن، مو صاف می‌شود و سلامت کلی مو بهبود می‌یابد.علاوه بر این، هنگامی که مو برس زده می‌شود، فولیکول‌های مو تحریک می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست سر سالم می‌ماند و از خشک شدن موها جلوگیری می‌کند، که باز هم در جلوگیری از گره خوردن موها بسیار ضروری است. البته نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد، استفاده از برس مخصوص نوزادان است. نوزادن پوست سر نازک و نرمی دارند و ممکن است سریعا به برس‌ها و یا شانه‌های زبر و سفت، واکنش نشان دهند.

 

  • برس زدن موها قبل از استحمام

قبل از حمام، موها را شانه کنید تا از گره خوردن آن مطمئن شوید. نادیده گرفتن این مرحله می‌تواند یک گره کوچک را در طول فرآیند شستشو/خشک کردن ایجاد کند.

 

  • از شامپو مخصوص کودک استفاده کنید

همانطور که گفتیم مو و پوست سر نوزاد بسیار حساس است. در نتیجه، استفاده از شامپویی که برای بزرگسالان ساخته شده است، نمی‌تواند برای یک نوزاد مناسب باشد. زیرا باعث خشکی بیش از حد مو و پوست سر می‌شود. وقتی شما از یک شامپو مخصوص بزرگسالان برای نوزاد استفاده کنید، موها و پوست سر او سریعا واکنش نشان می‌دهد و با از دست دادن رطوبت، خشک می‌شود. و وقتی این اتفاق می‌افتد، گره‌های مو نیز زیاد می‌شود. از طرفی انتخاب شامپویی که به طور خاص برای نوزادان ساخته شده است به متعادل نگه داشتن PH پوست سر آن‌ها کمک می‌کند.

  • از شستن یا استحمام بیش از حد جلوگیری کنید

تصور اغلب والدین این است که استحمام باعث صافی موهای نوزاد می‌شود و از گره خوردن زیاد مو جلوگیری می‌کند. اما اینطور نیست و جالب است  بدانید که استحمام زیاد، خود عامل گره خوردن موهای نوزاد است. استحمام کودک نباید بیش از دو تا سه روز در هفته انجام شود. این کار از خشک شدن چربی پوست سر جلوگیری می‌کند و در نتیجه موها را نیز سالم تر نگه می‌دارد.

 

  • از اسپری ضد گره کمک بگیرید

برای موهایی که اغلب گره می‌خورند اسپری‌های ضد گره وجود دارد که در جلوگیری از گره یا باز شدن گره‌ها بسیار عالی عمل می‌کنند. اگر بعد از استفاده از شامپو و نرم کننده کودک، نتیجه لازم را به دست نیاوردید، اضافه کردن یک اسپری باز کننده گره مطمئناً موثر خواهد بود. نکته کلیدی در رابطه با اسپری ضدگره این است که هنگام استفاده از اسپری، آن را آزادانه به تمام قسمت‌های موی نوزاد بمالید. این کار باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که کل موها با اسپری آغشته شده است.

 

خوب است بدانید اسپری ضد گره به ایجاد رطوبت نیز کمک می‌کند. پس بدون هیچ ترسی از آن استفاده کنید. اسپری گیاهی بازکننده گره مو کودک بیونیج با داشتن ترکیبات ملایم و نرم‌کننده مانع از گره خوردن موها شده و آن‌ها را نرم، لطیف و درخشان می‌کند. مواد چرب گیاهی و غنی از ویتامین، از موها محافظت کرده و با حفظ رطوبت و درخشندگی مو، شانه پذیری موهای کودک را تسهیل می‌کند. که می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مانیماشاپ، آن را تهیه کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *