بلاگ

بهترین روش‌های مراقبت از پوست کودک

پوست کودک نازک‌تر و لطیف‌تر از پوست بزرگسالان است و نباید پوست کودک را با پوست خودمان یکسان بدانیم. به همین دلیل پوست کودکان بسیار حساس است و نیاز به مراقبت‌های مخصوص به خود دارد. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید به راحتی از پوست کودکان خود مراقبت کنید تا همیشه پوست لطیف و سالمی داشته باشند. با ما همراه باشید…

 

مراقبت از پوست کودک

 

مراقبت و نگهداری از پوست کودک اهمیت زیادی دارد که اگر به درستی و به طور صحیح انجام نشود می‌تواند به زیبایی و سلامت فرزندان آسیب زیادی وارد کند. بنابراین به روتین و روش‌های اصولی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم حتما توجه کنید.

 

  • مراقبت پوست صورت

پوست صورت یک کودک و نوزاد نسبت به پوست بدن آن حساس‌تر است بنابراین به رسیدگی بیشتری نیاز دارد.

○ هنگام شستشوی صورت از شوینده‌های بزرگسالان به خصوص صابون‌ها استفاده نکنید این کار در طولانی مدت پوست نوزاد و کودک را دچار خشکی و خارش شدید می‌کند بهترین جایگزین فوم‌های شستشو مخصوص کودکان است که برای این نوع پوست طراحی و ساخته شده‌اند.

 

○ پس از شستن صورت کودک از یک کرم مرطوب‌کننده جهت نرمی و رطوبت‌رسانی به پوست فرزندان خود استفاده کنید اگر این روش برایتان مقدور نیست روزانه دو بار از این کرم‌ها استفاده بکنید. مرطوب کننده‌ها باید حتما مخصوص بچه‌ها باشد.

 

○ نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه از ضد آفتاب برای فرزندان خود استفاده کنید و به جرأت می‌توان گفت ضدافتاب مهم‌ترین محصول مراقبتی از پوست کودکان است.

 

  • مراقبت از پوست بدن کودکان

زمان حمام کردن کودک باید به نکاتی توجه کرد، نکاتی ساده در عین حال مهم که تمامی آن‌ها در ادامه توضیح داده شده است.

 

○ اول از هر چیز  باید از حمام بردن کودک به صورت روزانه به شدت پرهیز کنید. نوزادان پوستی حساس‌تر از افراد بالغ  دارند و شستشوی روزانه آن و قرار گرفتن در معرض مواد شوینده و آب در طولانی مدت آنها را دچار عارضه‌های پوستی می‌کند.

 

○ پوست کودک را به آرامی ماساژ دهید و از هیچگونه لیفی برای آن‌ها استفاده نکنید شاید لیف‌های مخصوص کودکان در بازار موجود باشد ولی پیشنهاد می‌کنیم محصولات مراقبتی را در کف دست خود ریخته و روی پوست کودک ماساژ دهید.

 

○ از شامپو بدن مناسب کودک استفاده کنید، این محصولات شویندگی بسیار ملایمی دارند و به مراقبت پوستی کودکان کمک زیادی می‌کند.

 

○ پس از حمام باید حتماً به دو نکته توجه کرد، دستمال یا حوله را جهت خشک کردن به محکمی روی بدن کودک نکشید و به صورت ضربه این کار را انجام دهید تا پوست آن‌ها دچار پوسته پوسته شدن نشود و نیز حتماً از یک لوسیون بدن مخصوص بچه‌ها استفاده کنید این لوسیون‌ها نه تنها بدن آنها را بسیار خوش بو می‌کند بلکه در تغذیه پوست نیز بسیار تاثیرگذار هستند.

 

○ ماساژ بدن نوزاد با روغن‌های گیاهی تاثیر بسیار مطلوبی در حفظ شادابی و ایجاد حس آرامش دارد. مراحل قبلی که گفتیم برای داشتن پوستی سالم کافیست، ولی توصیه می‌شود هفته‌ای یکبار از روغن بدن حاوی آلوورا یا اسطوخودوس برای ماساژ دادن کودکان استفاده کنید.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *