بلاگ

لوسیون بدن کودک چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

پوست بدن کودکان بسیار لطیف و حساس است و این به معنا است که نیاز به توجه و مراقبت بیشتر از سوی والدین دارد. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان در این دوران به والدین این است که سعی کنید پوست بدن کودکان خود را مرطوب نگه دارید و از خشکی آن جلوگیری کنید تا باعث آسیب و صدمه به آن نشود. لوسیون بدن کودک یکی از کاربردی‌ترین و در عین حال مفیدترین محصولات مراقبت از کودکان است که امروزه با هدف حفظ و مراقبت از پوست بدن کودکان تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

 

لوسیون بدن نوزاد یا کودک چیست؟

لوسیون کودک برای محافظت پوست نوزادان و کودکان به کار برده می‌شود و بهترین زمان استفاده از لوسیون کودکان بعد از حمام کردن کودک است. در صورتی که بعد از بیرون آمدن کودک از حمام، پوست او را با لوسیون ماساژ دهید، رطوبت در پوست بچه حفظ می‌شود.

چون پوست کودکان و نوزادان زیاد شسته می‌شود به خصوص در هنگام تعویض پوشک، استفاده از لوسیون بدن به نرمی و لطافت پوست کمک فراوانی می‌کند. از لوسیون کودکان می‌توان در همه قسمت‌های بدن استفاده کرد.

پوست نوزادان و کودکان در مقایسه با پوست بزرگسالان، نازک‌تر است و لطافت بیشتری دارد. پوست نوزادان حساس‌تر است و رطوبت خود را سریع‌تر از دست می‌دهد. پس نتیجه می‌گیریم پوست نوزادان به مراقبت بیشتری نیاز دارد و استفاده از یک مرطوب کننده ملایم برای حفظ رطوبت پوست آن‌ها ضروریست اما توصیه می‌کنیم در انتخاب لوسیون بدن برای نوزاد خود ابتدا با یک پزشک مشورت کنید.

 

روش استفاده از لوسیون بدن نوزاد

نوزادانی که پوست طبیعی دارند، احتیاجی نیست لوسیون مرطوب کننده مصرف کنند. در صورتی که پزشک تشخیص داد از این محصول لازم است برای پوست کودک استفاده شود، باید لوسیون بدون رنگ و بو و ضد حساسیت برای کودک تهیه شود.

اگر پوست کودک خیلی خشک است، لازم است دو بار در روز یا حتی بعد از هر بار تغییر پوشک، از لوسیون بدن کودک روی پوست استفاده شود. همچنین به خاطر داشته باشید که در هر بار مصرف لوسیون از مقدار زیادی استفاده نکنید.

 

ویژگی‌ لوسیون‌های بدن کودک

از نظر کارشناسان کرم‌های نرم کننده قوی مانند کره کاکائو، وازلین و کره درخت روغن قلم برای افرادی که پوست به شدت خشکی دارند، عالیست و لوسیون‌هایی که به رنگ سفید و شیری هستند، مرطوب کننده‌های سبک‌تری مانند آلوئه ورا و جوجوبا دارند، این لوسیون‌های سبک برای افرادی مناسب است که پوست آن‌ها رطوبت کمی دارد و حساس است. پوست نوزادان هم به همین نوع ترکیبات برای مرطوب شدن نیاز دارد. در خرید لوسیون کودک باید نهایت دقت را به خرج دهید چون کودکان پوست حساس و لطیفی دارند.

یک لوسیون بدن خوب برای کودکان و نوزادان باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

 

  • از مواد خالص تهیه شده باشد.
  • مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشند.
  • الکل و مواد سرطان‌زا نداشته باشد.
  • فاقد رنگ و عطر باشد.
  • آنتی باکتریال و ضد التهاب باشد.
  • رطوبت آن نرمال باشد.
  • بعد از مصرف شدن روی پوست کودک، به سرعت جذب شود.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *